PRAVILNIK O FINANCIRANJU IN FINANČNEM POSLOVANJU OPS OKR

Na podlagi 30. člena Statuta Območnega policijskega sindikata Obalno kraške regije je Svet Območnega policijskega sindikata Obalno kraške regije dne 18.3.2022 sprejel
 
PRAVILNIK O FINANCIRANJU IN FINANČNEM POSLOVANJU OPS OKR
 
 
I. SPLOŠNE DOLOČBE
 
 
1. člen
 
Pravilnik ureja načine financiranja in porabe sredstev Območnega policijskega sindikata Obalno kraške regije (v nadaljevanju: OPS), ter poslovanja s finančnimi in materialnimi sredstvi organizacije in organov OPS.
 
V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega spola, so uporabljeni kot nevtralni in veljajo enakovredno za oba spola.
 
2. člen
 
Finančno in materialno poslovanje se vodi po tem pravilniku, Zakonu o računovodstvu, Slovenskimi računovodskimi standardi in v skladu z drugimi predpisi, ki urejajo to področje.
 
3. člen
 
Osnovni in trajni vir pridobivanja sredstev je članarina OPS. Sredstva članarine so skupna last članov OPS in niso vračljiva.
 
Drugi viri pridobivanja sredstev so občasni in zajemajo: 
 
- prihodke iz lastne dejavnosti sindikata;
- obresti od denarnih sredstev;
- druge vrste prihodkov, v skladu z zakonom.
 
4. člen
 
Sredstva OPS so namenjena financiranju dejavnosti organizacije in organov OPS. Njihova poraba se predvidi s finančnim načrtom, ki ga na predlog Izvršnega odbora OPS (v nadaljevanju: IO OPS) potrdi Svet OPS.
 
Finančni načrt mora biti potrjen najkasneje do sklica redne letne skupščine OPS. Spremembe   finančnega načrta se potrjujejo na predlog IO OPS.
 
IO OPS je odgovoren za izvajanje finančnega načrta, za gospodarno upravljanje s sredstvi OPS, ter gospodarne odločitve povezane z upravljanjem premoženja OPS.
 
Pooblaščene osebe in nalogodajalci po tem pravilniku so predsednik, podpredsednik in  sekretar oziroma druga oseba s pooblastilom IO OPS.
 
Osebe iz prejšnjega odstavka imajo pooblastilo do poslovanja z bančnim računom OPS in vpogled v knjigovodsko stanje OPS.
 
 
 
5. člen
 
Poleg odgovornosti pri opravljanju nalog, opredeljenih v prejšnjih členih, so pooblaščene osebe OPS in nalogodajalci odgovorne tudi za izvajanje:
 
 organizacije dela v zvezi z izdajanjem, prejemanjem in kroženjem ustreznih listin na način, ki zagotavlja ažurnost finančnega poslovanja OPS;
 gospodarnega in vestnega ravnanja z denarjem OPS;
 razpolaganja z denarnimi sredstvi na računih OPS;
 zakona o finančnem poslovanju glede prevzemanja in izstavljanja instrumentov za zavarovanje plačil;
 predpisov o finančnem in materialnem poslovanju.
 
6. člen
 
Iz svojih sredstev lahko OPS oblikuje namenske sklade. Sklep o ustanovitvi sklada in pravila poslovanja na predlog IO OPS sprejme Svet OPS.
 
 
7. člen
 
OPS poravnava obveznosti oziroma si zagotovi poravnavo svojih terjatev:
 
 s plačili v gotovini;
 s plačili oziroma poravnavami z nakazili na poslovne račune in transakcijske račune posameznikov.
 
Povračila materialnih stroškov in nadomestila, ki izhajajo iz sindikalnega dela, se izplačujejo iz finančnih sredstev OPS, v skladu s tern pravilnikom in splošnimi predpisi.
 
8. člen
 
OPS mora obveznosti poravnati v pogodbenem oziroma dogovorjenem roku iz svojega računa z nalogi za prenos ali drugimi plačilnimi instrumenti.
 
9. člen
 
OPS izjemoma lahko posluje z gotovino do zneskov, določenih z zakonom in podzakonskimi akti, ki urejajo davčni postopek.
 
Če posluje z gotovino, se vodi evidenca blagajniškega poslovanja. V tem primeru IO OPS določi blagajniški maksimum s sklepom, ob začetku novega poslovnega leta.
 
Obveznosti do fizičnih oseb se lahko plačujejo z gotovino le, če je to v skladu s predpisi o evidentiranju in izplačevanju fizičnim osebam.
 
 
 
 
 
II. MATERIALNI STROŠKI
 
10. člen
 
Višina povračil materialnih stroškov v zvezi z delom, povračil stroškov v zvezi s službenim potovanjem in drugih dohodkov, se obračuna do višine, do katerih se ti stroški v  skladu z zakonom, ki ureja dohodninske obveznosti, ter podzakonskimi akti, ki obravnavajo povračila stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja, ne vštevajo v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja.
 
11. člen
 
Materialni stroški po tern pravilniku so:
 
 stroški prevoza na delo in iz dela,
 stroški prevoza za terensko delo,
 dnevnice,
 sejnine.
12. člen
 
Povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela se ne všteva v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja, do višine določene z Uredbo o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja . 
 
Upravičenec do povračila stroškov prevoza za prevoz na seje organov in delovnih teles OPS (prevoz na delo in z dela), je po tem pravilniku upravičen do povračila stroškov prevoza v višini 0,18 EUR za vsak polni kilometer razdalje med dejanskim prebivališčem in mestom opravljanja dela.
 
Upravičenec do povračila stroškov prevoza za terensko delo, je po tem pravilniku upravičen do povračila stroškov prevoza v višini 0,18 EUR za vsak polni kilometer razdalje med dejanskim prebivališčem in mestom opravljanja dela.
 
Mesto opravljanja dela po tem pravilniku je mesto, kjer se delo opravlja, se začne opravljati, oziroma je določeno kot mesto za opravljanje dela organov OPS.
 
Višina povračila stroškov prevoza na delo in iz dela se vsakokrat uskladi ob spremembi Uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja.
 
13. člen
 
Povračilo stroškov za prevoz mora biti dokumentirano s potnim nalogom in z računi. Iz potnega naloga mora biti razvidna odobritev nalogodajalca za posamezno vrsto prevoza, naloga, relacija, datum, število prevoženih kilometrov, registrska številka vozila, ter čas prihoda in odhoda.
 
Nalogodajalec in upravičenec do povračila stroškov za prevoz ne more biti ista oseba.
 
14. Člen
 
Dnevnica se lahko izplača le za posamezno delovno potovanje člana organov ali posameznega člana za delovanje v delovni skupini, za katero Svet OPS s Sklepom odloči, da je v večjem interesu OPS.
 
Če traja službeno potovanje od 6 do vključno 8 ur se obračuna dnevnica v višini 5,41 EUR; če traja službeno potovanje nad 8 do vključno 12 ur, se obračuna dnevnica v višini 11,20 EUR; če traja službeno potovanje  nad 12 ur se obračuna dnevnica v višini 22,44 EUR.
 
Višina dnevnice se vsakokrat uskladi ob spremembi Uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja.
 
 
 
15. člen
 
Sejnine se izplačujejo upravičencem po tem pravilniku v višini, kot jo s sklepom določi Svet OPS. Sejnina nikakor ne sme biti večja od dnevnice, ki je določena za potovanje od 12 do 24 ur.
 
Svet OPS odloča o izplačilu sejnine za vsak posamezen sklic organa OPS posebej.
 
16. člen
 
Upravičenci do povračila materialnih stroškov v zvezi z delom iz sredstev OPS so:
 
 člani IO OPS;
 člani Sveta OPS;
 člani voljenih ali imenovanih organov OPS;
 člani delovnih teles Sveta OPS;
 vabljeni posamezniki, ki na podlagi sklepa organa OPS sodelujejo pri delu OPS;
 člani uradnih delegacij, ki na podlagi vabila gostitelja in sklepa IO PSS, zastopajo OPS doma ali v tujini.
 
Zadnja alineja prvega dostavka tega člena se ne uporablja za ostale udeležence športnih in drugih masovnih prireditev.
 
Član ni upravičen do materialnih stroškov, če je do teh materialnih stroškov že upravičen za iste primere za udeležbo ali delo za organe PSS na državnem nivoju
 
17. člen
 
Predlog za izplačilo materialnih stroškov poda upravičenec na IO OPS. Za ugotavljanje upravičenosti in vrste izplačila se uporabljajo predpisi, ki veljajo za javne uslužbence.
 
Upravičenci po tem pravilniku podajo predlog za povračilo materialnih stroškov po tem pravilniku na naslednji način in v naslednjih rokih:
 
 člani IO OPS, člani Sveta OPS, člani Nadzornega odbora OPS, člani delovnih teles OPS ter vabljeni posamezniki, ki na podlagi sklepa organa OPS sodelujejo na sejah organov ali delovnih teles, podajo predlog za povračilo stroškov prevoza, dnevnice in ostalih stroškov po tem pravilniku na predpisan obrazec, neposredno na seji;
 člani IO OPS za povračila stroškov prevoza na predpisan mesečni potni nalog najkasneje do 5. dne v mesecu, za pretekli mesec;
 člani uradnih delegacij, ki na podlagi vabila gostitelja in sklepa IO OPS, zastopajo OPS doma ali v tujini, za povračilo stroškov prevoza in dnevnic - na predpisan potni nalog za službeno potovanje, najkasneje 15 dni po zaključenem potovanju.
 
Predpisane oblike obrazcev izdela IO OPS in jih posreduje upravičencem. Upravičenec mora izpolniti vse zahtevane podatke, kot izhaja iz posameznega obrazca.
 
18. člen
 
IO OPS oziroma nalogodajalec, upravičencu, ki je neopravičeno zamudil predpisan rok za podajo predloga za povrnitev stroškov povezanih z delom po tem pravilniku, ali če predlog ne vsebuje vseh zahtevanih podatkov, taksen predlog kot neutemeljen zavrne in o razlogu  obvesti upravičenca oziroma predlagatelja.
 
IO OPS lahko s sklepom, upravičencu izjemoma prizna tudi izplačilo drugih stroškov, ki jih pravilnik o finančno materialnem poslovanju ne predvideva. V tem primeru je IO OPS dolžan z vsebino sklepa in višino izplačil, seznaniti člane Sveta OPS na prvi naslednji redni seji.
 
 
III. UPRAVLJANJE S PREMIČNIM IN NEPREMIČNIM PREMOŽENJEM TER DRUGIMI  SREDSTVI
 
19. člen
 
S premičninami, nepremičninami in drugimi sredstvi, ki so last OPS, upravlja IO OPS, oziroma tisti, ki ga za ta namen pooblasti IO OPS.
 
IO OPS lahko za upravljanje s posamezno vrsto sredstev v lasti OPS pooblasti tudi več članov OPS.
 
20. Člen
 
Osnovno sredstvo (opredmeteno osnovno sredstvo) je sredstvo, ki ga ima OPS v lasti ali v finančnem najemu. Uporablja se pri ustvarjanju proizvodov ali opravljanju storitev in se bo po pričakovanjih uporabljal v več kot enem obračunskem obdobju.
 
21. člen
 
Opredmetena osnovna sredstva se odpisujejo po navedenih stopnjah, kot izhaja iz razpredelnice:
 
Za. Št. NAZIV SREDSTVA Letna stopnja odpisa
I.ZGRADBE
1.Stavbe
- Iz trdega materiala (beton, kamen, opeka…) 3%
- Iz kovin 4%
Iz lesa in drugega materiala 5%
2.Druge zgradbe
Iz betonskih elementov 2%
Iz kovin 4%
Iz lesa ali drugega materiala 5%
II.PISARNIŠKA IN OSTALA OPREMA
- Pohištvo 12%
- Računalniki 50%
- Druga računalniška oprema 25%
- Programska oprema 10%
- Druga oprema 25%
 
Osnovno sredstvo, ki se poškoduje zaradi višje sile (poplava, potres, požar, itd.), ali z njim povezano osnovno sredstvo, ki ga zaradi tega ni mogoče uporabljati, se v obdobju, potrebnem za njegovo popravilo, ne amortizira. V kolikor navedenega sredstva ni mogoče popraviti se lahko s sklepom IO OPS predčasno odpise.
 
V kolikor član OPS, ki mu je materialno tehnično sredstvo zaupano, navedenega sredstva v predpisanem roku ne vrne ali navedeno sredstvo zaradi malomarnosti izgubi, uniči ali kako drugače naredi za neuporabno, lahko IO OPS zoper navedenega poda odškodninski zahtevek.
 
Malomarnost člana iz prejšnjega odstavka, ki mu je sredstvo zaupano v skladu s 23. členom tega pravilnika, ugotavlja IO OPS. Slednji o ugotovitvah sestavi posebno poročilo, ter ga predstavi Svetu OPS in Nadzornemu odboru OPS.
 
22. člen
 
Z namenom ažurnega pregleda premične in nepremične lastnine OPS ter drugih sredstev v lasti OPS, Svet OPS enkrat letno, v ta namen, imenuje inventurno komisijo, ki opravi popis vsega premičnega in nepremičnega premoženja ter ostalih sredstev v lasti OPS.
 
Inventurno komisijo poleg člana IO OPS sestavljata se najmanj dva člana Sveta OPS, ki  ista istočasno člana IO OPS.
 
Inventurna komisija s svojimi ugotovitvami v obliki pisnega poročila seznani IO OPS in Nadzorni odbor OPS do konca januarja za preteklo leto. IO OPS poročilo o inventuri predstavi članom Sveta OPS.
 
23. člen
 
Sklep o investicijskem vzdrževanju, nakupu, prodaji, odstopu ali odpisu sredstva, katerega vrednost presega 500 EUR, sprejme Svet OPS. V ostalih primerih sprejema odločitve IO OPS, če je vrsta stroška predvidena z letnim finančnim načrtom.
 
Za potrebe tekočega delovanja OPS in njegovih organov lahko nalogodajalec brez posebnega sklepa organa OPS odobri ali izvede nakup ali plačilo storitve v višini do 150 EUR, če gre za porabo sredstev, ki je predvidena v letnem finančnem načrtu OPS.
 
Ko nakup opravlja nepooblaščeni član OPS, preko nalogodajalca OPS, je dolžan predhodno pridobiti overjeno in specificirano naročilnico za nakup sredstev. 
 
24. člen
 
IO PSS lahko članu OPS dodeli materialno tehnična sredstva za nemoteno opravljanje sindikalnega dela, ki so mu zaupana z reverzom.
 
Nakup potrebnih materialno tehničnih sredstev opravi IO OPS na podlagi sklepa. 
 
Sredstvo, ki je članu zaupano na podlagi določbe prvega odstavka tega člena se vpiše v posebno evidence ki jo z rednim obračunom amortizacije vodi IO OPS.
 
Član, ki mu preneha funkcija, zaradi katere mu je bilo materialno tehnično sredstvo  dodeljeno, je zaupano sredstvo dolžan vrniti na sedež OPS v roku 15 dni po prenehanju funkcije.
 
25. člen
 
Nadomestila za sindikalno delo se upravičencem iz tega pravilnika izplačuje mesečno na transakcijski račun in sicer najkasneje do 15. dne v mesecu, za pretekli mesec.
 
 
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
 
26. člen
 
Izvajanje določb iz 14. in 15. člena tega pravilnika se lahko s sklepom Sveta OPS začasno omeji glede na tekoče stanje sredstev OPS oziroma glede na letni finančni plan. Prav tako se lahko iz enakih razlogov zadrži izvajanje 25. člena tega pravilnika in se s sklepom Sveta OPS določi periodično izplačevanje sredstev.
 
 
27. člen
 
Pravilnik se prične uporabljati z naslednjim dnem sprejema na seji Sveta OPS. Z datumom sprejema tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o financiranju in finančno-materialnem poslovanju OPS OKR, ki je bil sprejet na 2. skupščini OPS OKR v Paredu dne 13.12.2011.
 
 
Sprejel Svet OPS, dne 18.3.2022. 
 
 
Marko JAKAC l.r.
PREDSEDNIK OPS